Hem - Podcast
En intervju av Christer B Jansson om Säljhinder och framgångsrik försäljning. Intervju av Christer Vikström Pensionsskolan. Idag krävs allt mer av våra säljare i B2B oc även B2C De ska ha en hög effektivitet Dvs produktivitet multiplicerat med kvalitet. Båda dessa variabler påverklas negativt av fenomenet psykologiska Säljinder dvs. alla tankar, känslor och beteenden som hIndrar mig att skapa kontakt med prospekts eller kund. Det innebär bl a lägre produktivitet men också besök os prospekt och kund där en affäårsmässig Kontakt inte uppstår. Säljarenn blir enn professionnell besökare istället för säljare. Denna korta podcast är en introduktion till ämnet.
En intervju av Christer B Jansson om Säljhinder by Confident Approach
En intervju av Christer B Jansson om Säljhinder och framgångsrik försäljning. Intervju av Christer Vikström Pensionsskolan. Idag krävs allt mer av våra säljare i B2B oc även B2C De ska ha en hög effektivitet Dvs produktivitet multiplicerat med kvalitet. Båda dessa variabler påverklas negativt av fenomenet psykologiska Säljinder dvs.
Anders Wendelheim. Fil. Dr. i psykologi, Professor emeritus, Psykologiska institutionen, Stockholms universitet.
De senaste åren har Anders arbetat med organisationsövergripande förändringsprojekt och ledningsfunktionsutveckling. Det här avsnittet handlar om tillit. Christer B Jansson från Confident Approach intervjuar.
Möt Dani Dawodsson Razmgah.
Exekutiv managementkonsult med bred erfarenhet av att leda och utveckla komplexa och kunskapsintensiva verksamheter. Van med stora program och projekt där både förändringsledning och kulturförflyttning har varit viktiga komponenter. Christer B Jansson från Confident Approach intervjuar
Kriminalpsykologen som specialiserat sig på att hjälpa offer som är, eller blivit utsatta av psykopater och narcisisster i näringslivet.
Arbetar också med mental träning och hjälper människor att läsa andra människor bättre och tränar allt från pokerspelare till headhunters. Intervjuare är Christer B Jansson från Confident Approach.
Thomas Ekbom: Thomas har varit chefsutvecklare på kriminalvården och gick tidigt i pension för att fortsätta utveckla chefer och team i företag och organisationer utanför Kriminalvården. Denna pratstund handlar om skillnader i chefskap mellan den offentliga organisationen Kriminalvården och näringslivet, svårigheter med rekrytering, att arbeta med chefsutveckling och på senare dagar också kontakthinder hos chefer. Om åren som chefsutvecklare betyder något står Thomas högt i kurs som arbetat med Belbins teorier nästan från början när Belbin startade i Sverige. Ett spännande och intressant perspektiv på människan och ledarskapet.
Suzy Dudley: CEO på Behavioural Sciences Research Press, dotter till en av forskarna bakom upptäckten av Säljhinder och hur det stör säljprocesserna i säljorganisationer. Här är fokus mycket på Säljhinder från ”hästens mun” och de senaste forskningsrönen. Säljhinder har vi alla mer eller mindre som yrkesgrupp har säljare minst av det. När det drabbar gemene man kallar vi det kontakthinder och kan du tänka så är denna intervju i Samtal som gör skillnad mycket intressant för både forskare, säljare och gemene man.
Suzys bakgrund är revisor och under sin ledning har företaget växt än mer och är en förebild för många kvinnor och män inte minst i USA.
Jonathan har lång erfarenhet av att arbeta med säljutveckling av säljorganisationer. Han har sålt sitt konsultbolag och är idag CEO för Top Sales World och chefredaktör för deras tidning som han startat då han brinner för att utveckla säljorganisationerna i världen. Han säger att 80% av försäljningscheferna är inkompetenta för sin uppgift, bl a beroende hur de tillsätts. Intervjun handlar mycket om synen på säljorganisationen som behöver ändras om företag ska lyckas överleva och nå sina budgetar.
Inger Melkersson: VD Belbin Sverige AB som startades 1991 av Inger och maken Christer B Jansson. Efter några år utomlands är Belbin tillbaka i Sverige och byggs upp igen med Inger vid styrspakarna. Vad gör Belbin så unikt i DISC – landet Sverige där alla är gula, blå, röda eller gröna. Vad är det unika med Belbin och vad är anledningen till att företag som arbetar med Belbins tankar, teorier och verktyg når så bra resultat. Samma här som Säljhinder dvs vi arbetar bara med beteenden och inte personligheter. Hur ser Inger på Belbins framtid i Sverige och hur kan hennes företag i Sverige definitivt hjälpa anställda chefer och medarbetare. När Belbin lanserade sin forskning var han unik, redan på sjuttiotalet proklamerade han för olikhet. Hur har det gått sedan dess? Samtal som gör skillnad tar här Inger lite på pulsen.
Vi svarar oftast direkt på telefon
08-446 4940 el info@belbin.se
och alltid inom 24h.
Belbin Sverige AB
Bäck 148
893 92 Bjästa
®Copyright 2021 – Belbin Sverige AB, All Rights Reserved – Digital created by Digital Island