Belbin Sverige AB bjuder in till webinaret ”Så påverkar urvalet företagets säljresultat”
Onsdag 16 november kl 16.00 – 16.30
Kan man ha en bra personlighet och lyckas som säljare?
Kan man ha en bra personlighet och misslyckas som säljare?
Svaret är JA på båda frågorna, alltså har personligheten inte så stor betydelse för säljresultatet.
(Även om den kan vara viktig för annat.)
Så vad är då viktiga egenskaper hos kandidaten?
Vilka faktorer avgör att vi får produktiva och effektiva säljare?
En viktig faktor som påverkar resultatet är kandidatens kontakthinder..
Kontakthinder uttrycker sig som attityder och värderingar om hur man gör affärer i ett företag.
Det innebär att det drastiskt påverkar allt från företagets försäljning och service till intern kommunikation.
Det går att mäta kontakthinder hos kandidater.
Hitintills har forskningen upptäckt 16 olika hinder som direkt påverkar och har samband med företagets resultat. Kontakthinder hör du ofta som ursäkter och bortförklaringar varför man inte kan göra ytterligare ett kundbesök, varför det inte är läge att kontakta just den personen eller varför man skjuter upp och förhalar de kontakter man egentligen tänkte ta.
Kontakthinder är dessutom ytterst smittsamt, det tar åtta veckor för en nyanställd att få samma hinder som ledningen redan har.
Lyckligtvis går det att både identifiera och åtgärda kontakthinder så att alla i företaget kan nyttja sin fulla potential och vi kan anställa personal med så få hinder som möjligt.
Föreläsare: Christer B Jansson och Inger Melkersson, Belbin Sverige AB
Bjud gärna med en gäst som du tror kan ha nytta och glädje av informationen.
Varmt välkommen!